Adidas
Dünyanın en büyük markalarının nasıl ortaya çıktığını anlamak zor. Bir mutfakta oluşan mütevazi bir fikirden dünya çapında faaliyet gösteren çok boyutlu, multi-milyon dolarlık bir işletmeye.
Başarıya giden yol azim, deneme yanılma ve sürekli öğrenme ve neyin işe yarayıp neyin yaramadığını bulmayı içerir. Adidas gibi stratejik pazarlamanın değerini zaten öğrenmiş olan markalardan öğrenebileceğimiz bir ders, herhangi bir markanın bu şekilde ele alındığında değerli olabileceğidir.
Marka Nasıl Kuruldu?
Adidas Grubu, 1920 yılında Adi Dassler tarafından kuruldu. Tutkulu bir sporcu olan 20 yaşındaki Alman, hayatını dünya çapındaki sporcular için mümkün olan en iyi ekipmanı yaratmaya adadı.
Okula gittikten ve kısa bir çıraklık eğitimini tamamladıktan sonra fırıncılığın kendisi için bir kariyer olmayacağına karar verdi. Birinci Dünya Savaşı sırasında orduda görev yapmış, savaşın sonunda ailesinin evine dönerek kunduracılık hünerlerini öğrenmiştir.
Birinci Dünya Savaşı sonrasında elindeki birkaç malzemeyi kullanarak annesinin evinin tuvaletinde ayakkabılar yaptı. Adi, kanvas ve çivili hafif kramponlar yaptı.
Adi'nin spor deneyimi olmasına rağmen, müşterilerine yüksek kaliteli ve iyi yapılmış ekipman sağlama konusundaki bilgisine asla aşırı güvenmedi.
Profesyonel sporcuların tesislerini düzenli olarak ziyaret ederek ayakkabılarında ne gibi sorunlar yaşayabileceklerini düzenli olarak gözlemler ve onlarla tartışırdı. Uzmanlığını kullanarak ihtiyaçlarını karşılayacak bir ürün yaratacaktı.
Adidas'ın başarısı, kısmen Adi'nin yalnızca sporcuların yaşamlarını iyileştirmeye odaklanan ürünler yaratarak sporcuların yaşamlarını iyileştirme motivasyonuna dayanıyordu.
Nasıl Adidas oldular?
1928 yılında, kurulduğu sırada 8 yaşında olan Adidas, olimpik bir sporcuya koşu ayakkabısı sağlayan ilk spor markası oldu. 1936'da Olimpiyat altın madalyası kazanan Jesse Owen, şirket tarafından üretilen çiviler takıyordu.
Ürün yelpazesini 11 farklı spor dalında hizmet veren 30'dan fazla ayakkabı modeline genişleten marka, şu anda pazarında 11'in üzerinde farklı spor dalında temsil edilmektedir.
1949'da, Adi Dassler, Adidas'ın sadece bir atletik giyim şirketinden daha fazlası olmasını istediğinde, Adidas yeniden markalaştı. Aynı yıl Adidas, bugün markayla eş anlamlı olan ünlü üç şeritli ayakkabıyı tanıttı.
Yıllar İçinde İlerlemeleri
1950'ler
1950'lerde 3-Stripes benimsendiğinde, teknoloji patlamasına sporcu ekipmanlarındaki yenilikler eşlik etti. Adidas'ın ilk on yılı, bugün hala kapalı futbol sahalarında çeviklik ve hız için ve sokaklarda stil için kullanılan Samba'yı üretti.
Ayrıca bu on yılda, Allround basketbol ve antrenman ayakkabısı gibi çok sayıda yenilik daha sonraki gelişmelerin temellerini oluşturdu. Bu yıllar sporcuların giydiği kıyafetlerde devrim yarattı ama Adidas'ın daha kat etmesi gereken çok yolu vardı.
1960'lar
1960'larda, Boston maratonunda ilk kadın maratonunu koşan Kathrine Switzer'den, sporcuların yüksek atlamaya yaklaşma şeklini sonsuza dek değiştiren Fosbury Flop'un yapımına kadar birçok spor dalında engeller yıkıldı.
Bu on yıl boyunca sporcular, o zamanın en iyi ekipmanlarını kullanarak sporlarının sınırlarını zorlamayı başardılar. Meksika Olimpiyat Oyunları sırasında Adidas, rakiplerine avantaj sağlamak için Azteca Gold sprint spike'ını geliştirdi.
Adidas ayrıca 60'larda ikonik eşofmanı piyasaya sürdü, Samba antrenman ayakkabısını yeniden işleyerek bir kült klasiğine dönüştürdü ve ikonik eşofmanı piyasaya sürdü.
1970'ler
1970'lerin birçok önemli spor etkinliği ve ikonik müziği vardı. İlk resmi Dünya Kupası futbol topu olan Telstar ve 1970'lerin kült favorisi Adidas Superstar'ın çağı olan 70'ler, günümüz stili üzerinde büyük bir etkiye sahipti.
İkonik Adilette terlik ve Stan Smith beyaz tenis ayakkabıları gibi sokak giyiminin vazgeçilmezleri bu on yılda ortaya çıktı. Sürdürülebilir ve yenilikçi tasarımlar bu tarzların her zaman ön planda olmuştur.
1980'ler
1980'lerde birçok yenilik vardı. Teknoloji, spor ve müziğin kültür üzerindeki etkisiyle birlikte ilerledi. Adidas ile artık her türden sporcu gelişmiş koşu ayakkabıları giyebilir.
Dilinde ekran bulunan koşu ayakkabılarına Micropacer adı verildi ve mesafeyi, ortalama hızı ve yakılan kalorileri takip ettiler. Adidas Copa Mundial 1983'te tanıtıldı ve yıllarca en çok satan futbol ayakkabısı oldu.
1990'lar
On yıllık moda olmasına rağmen, 1990'lar teknolojik ilerlemelerin gerçeğe yaklaştığını gördü.
EQT Gönüllü Ceketleri, Adidas tarafından Boston Maratonu için tasarlandı. Bunun gibi eşofmanlar, Adidas'ın 3-Bantlı EQT logosunun başlangıcı oldu. Spor Rozeti daha sonra bu görünümden gelişecekti.
Bu dönemde renk bloklu ve rengarenk desenli eşofman ceketleri popülaritesini koruyor. 1994 yılına kadar futbol sahasına yeni bir oyuncu girmedi.
Online alışveriş sitesi Markahit.com.tr orijinal ve lisanslı Adidas spor ayakkabılar, eşofman üstleri, eşofman altları, futbol topları en uygun fiyat ve müşteri odaklı misyonu ile sizlerle